Friday, May 22, 2009

A Moment of Clarity On Student Loans and the Bailout

Increasingly it looks like the combination of a credit crisis and Democratic leadership will do away with the FFEL (the lender-based student loan program that is more costly for taxpayers), saving up to $94 billion over 10 years that could be used for the Pell Grant. Even Sallie Mae is sorta playing ball.

But in attacking the FFEL program, the Department of Education has committed a gaffe (defined as "a politician accidentally telling the truth.")

"Education Department leaders repeatedly describe the guaranteed loan program as being "on life support," which strikes some loan industry officials as hypocritical since the White House boasts in many other settings that its efforts to shore up the financial industry have been hugely successful."

Let's not kid ourselves. The financial system as a whole IS on life support thanks to a free flowing IV drip of federal dollars, which ultimately swell the national debt that our grandchildren will be paying back. That includes the student loan industry, the mortgage industry, and the credit card industry.
I defer to those with greater expertise who say that this life support project is necessary in a broader sense; but for student loans, if a government department is in a position to take it over at less expense to taxpayers, let's do it.

3 comments:

Sandy said...

That's right and I completely agree with you. There must be some relaxation when it comes to student loan. Government should take this seriously and do something for student. It becomes burden on students as well on parents to repay to student lenders.

This is a good topic to discuss on. Thanks for bringing this in focus.

Intan Marlina said...

Assalamualaikum... Bismillahirahmanirrahim... senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sementara kuliah,tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anak-anaknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah bergabung dengan Mbah Saroh hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung dangan mengunjungi website di www.pesugihanputihuanggaib.xtgem.com semua petunjuk mbah saroh saya ikuti dan hanya 2 hari astagfirullahallazim,
alhamdulilah demi allah dan anak saya,
akhirnya uang gaib 5m yang saya pesan benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih Mbah Saroh saya tidak akan melupakan jasa mbah. yakin dan percaya insya allah,
saya sudah buktikan demi allah silakan kunjungi website di www.pesugihanputihuanggaib.xtgem.com atau KLIK DISINI anda juga dapat menghubungi beliau melalui telepon, sms atau whatsApp: 0853 9774 5894

Loan lender said...

Finance loans for immediate respond contact us
Are you looking for Finance?
Are you looking for a money to enlarge your business?
We help individuals and companies to obtain loan for business
expanding and to setup a new business ranging any amount. Get a
loan at affordable interest rate of 2%, Do you need this cash/loan
for business and to clear your bills? Then send us an email now
for more information contact us now whatspp Number +918929490461
Contact Us At : abdullahibrahimlender@gmail.com
Mr Abdullah Ibrahim